3.9.13
26.7.13
Από ραδιοφωνική συνέντευξη των ΚΑΖΟΟ στο Summer Rain Rock Radio
http://www.youtube.com/watch?v=gtTV1RYKboc#at=31
Από τη σελίδα 3pointmagazine.gr
Ένα εκπληκτικά εμπεριστατωμένο άρθρο για τους ΚΑΖΟΟ από το 3pointmagazine.gr
Πρόκειται για μια μπάντα τόσο παλιά όσο και νέα, με τα ιδρυτικά της μέλη να βρίσκονται μαζί από το μακρινό – και όπως μας είχαν παρουσιάσει – σωτήριο 2004, όταν τυχαία έπαιξαν μαζί σε ένα μαγαζί της πόλης, “έδεσαν” μουσικά αλλά και φιλικά και έδωσαν την πρώτη σπρωξιά στο δημιούργημα τους, τους Kazoo. Τα πρώτα χρόνια της μπάντας ήταν ως ακουστικό σχήμα, έως το – όχι και τόσο σωτήριο – 2011, όπου ενσωματώθηκε το… νέο αίμα! Με την προσθήκη τεσσάρων νέων, ή καλύτερα, νεαρότερων από τα ιδρυτικά μέλη, παιδιών το σχήμα έγινε επταμελές κρατώντας όμως την ιδιομορφία που από την αρχή είχε, ένα βιολί, το οποίο συνδυάστηκε έξοχα με τα υπόλοιπα “συμβατικά” όργανα.
Τα μέλη της μπάντας, χωρίζοντας τους σε δύο, θεωρητικές, ομάδες, είναι: Οι παλιοί που είναι αλλιώς, Παναγιώτης Δωρής και Αντώνης Τενεκετζής σε φωνητικά και ακουστική κιθάρα και Ηλίας Θεοδώρου στο βιολί. Οι νέοι και ωραίοι, Παναγιώτης Παντίδης στην ηλεκτρική κιθάρα, Γιάννης Παπασιλέκας σε ηλεκτρικό μπάσο και back vocals, Νάκης Κεσικίδης στα ντραμς και last but not least, ο Νίκος Τάρας στα πλήκτρα. Οι δύο αυτές διαφορετικές… φουρνιές μουσικών, οι μεν με την εμπειρία και οι δε με τη ζωντάνια τους (όπως η ίδια η μπάντα έχει δηλώσει) δημιουργούν ένα κράμα άθραυστο πάνω, άλλα και κάτω από τη σκηνή. Η χημεία τους περνάει και στο κοινό, με κάθε τους ζωντανή εμφάνιση να είναι ένα πάρτυ.
Το ύφος τους οι ίδιο το χαρακτηρίζουν ως Skarockfolk multiethnic, με επιρροές από καλλιτέχνες όπως ο Λεωνίδας Μπαλάφας (με τον οποίο έχουν ανέβει μαζί και στη σκηνή), ο Κωστής Μαραβέγιας, οι Locomondo, οι Gogol Bordello, οι Ska P, άλλα και πιο “ροκ” συγκροτήματα, όπως είναι οι Τρύπες. Στα live τους ακούμε μουσικές δικές τους, όπως και διασκευές στους παραπάνω καλλιτέχνες. Κάπου ανάμεσα στο πρόγραμμα τους, ακούμε συχνά και μια διασκευή σε διασκευή, στη Ρετσίνα των “δικών μας” Picos Apicos & The Pina Coladas (original track Ska P – Cannabis). Αναφέραμε την επί σκηνής συνεύρεση τους με τον Λ. Μπαλάφα, όμως παράλειψη μας θα ήταν αν δεν αναφέραμε τις εμφανίσεις τους πλάι στους Λάκη Παπαδόπουλο – και μάλιστα τον περασμένο Μάρτιο ως μπάντα του - ,Σπύρο Γραμμένο κ.α. Η καλοκαιρινή περιοδεία της μπάντας βρίσκεται ήδη στο μέσον της διαδρομής, με αξιοσημείωτες στάσεις τον διαγωνισμό STR8 Forward στο Γaia Live εδώ στην πόλη μας άλλα και στην Τεχνόπολις στο Γκάζι, συμμετοχή σε συναυλία αλληλεγγύης στον προαύλιο χώρο της ΕΡΤ3 και το Οικολογικό Φεστιβάλ Κερκίνης. Επόμενοι σταθμοί των Kazoo είναι:
21 Ιούλη στο (περιβόητο πλέον) Φοιτητικό Camping στο Ποσείδι Χαλκιδικής. 24 Ιούλη Συνάντηση Νέων, Άρδας (Έβρος). Επίσης τρεις ημέρες αργότερα, στις 27 του μήνα, στο Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Νέας Φωκαίας, στη Χαλκιδική. Στις 28 Ιούλη η μπάντα θα βρίσκεται στην πλατεία Φιλώτα στη Φλώρινα για την τελευταία μέρα του Φεστιβάλ Λόφου, ενώ ο Αύγουστος θα τους βρει με μια εμφάνιση τη δεύτερη μέρα του, στο Thalatta Camp, στο Καλαμίτσι Χαλκιδικής. Περισσότερες πληροφορίες για την περιοδεία, όπως και γενικότερα για τους Kazoo, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο επίσημο site του συγκροτήματος, www.kazoo.gr/ καθώς και στη σελίδα τους στο Facebook, www.facebook.com/KazooSalonika/.
Ως επίλογο αφήνουμε μια από τις πρώτες συνεντεύξεις της μπάντας, μέσα στο “αρχηγείο” τους, στην Τούμπα Θεσσαλονίκης.
http://www.youtube.com/watch?v=gtTV1RYKboc
Λάμπρος Παπαευθυμίου
http://3pointmagazine.gr/Article.php?CatId=9&ArticleId=2922&fb_comment_id=fbc_420145124767783_2134657_420392991409663#.UfIdGqySgY4
Θα πάρω τους Kazoo κι έφυγα για…. TOUR!
19-07-2013
Αυτήν την εβδομάδα θα κάνω την αλλαγή και δεν θα γράψω για κάποιο
φεστιβάλ ή για κάποιο μεγάλο όνομα που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη, αλλά
για μια μπάντα αγαπημένη που εδρεύει στην πόλη και τον καιρό αυτό
βρίσκεται εν μέσω της καλοκαιρινής της περιοδείας. Ο λόγος, όπως ήδη
φάνηκε από τον τίτλο, για τους Kazoo. Πριν αναφερθούμε όμως στις
ημερομηνίες των εμφανίσεων τους, να συστήσουμε τη μπάντα σε όσους δεν
έχει τύχει να ακούσουν για αυτούς.
Πρόκειται για μια μπάντα τόσο παλιά όσο και νέα, με τα ιδρυτικά της μέλη να βρίσκονται μαζί από το μακρινό – και όπως μας είχαν παρουσιάσει – σωτήριο 2004, όταν τυχαία έπαιξαν μαζί σε ένα μαγαζί της πόλης, “έδεσαν” μουσικά αλλά και φιλικά και έδωσαν την πρώτη σπρωξιά στο δημιούργημα τους, τους Kazoo. Τα πρώτα χρόνια της μπάντας ήταν ως ακουστικό σχήμα, έως το – όχι και τόσο σωτήριο – 2011, όπου ενσωματώθηκε το… νέο αίμα! Με την προσθήκη τεσσάρων νέων, ή καλύτερα, νεαρότερων από τα ιδρυτικά μέλη, παιδιών το σχήμα έγινε επταμελές κρατώντας όμως την ιδιομορφία που από την αρχή είχε, ένα βιολί, το οποίο συνδυάστηκε έξοχα με τα υπόλοιπα “συμβατικά” όργανα.

Τα μέλη της μπάντας, χωρίζοντας τους σε δύο, θεωρητικές, ομάδες, είναι: Οι παλιοί που είναι αλλιώς, Παναγιώτης Δωρής και Αντώνης Τενεκετζής σε φωνητικά και ακουστική κιθάρα και Ηλίας Θεοδώρου στο βιολί. Οι νέοι και ωραίοι, Παναγιώτης Παντίδης στην ηλεκτρική κιθάρα, Γιάννης Παπασιλέκας σε ηλεκτρικό μπάσο και back vocals, Νάκης Κεσικίδης στα ντραμς και last but not least, ο Νίκος Τάρας στα πλήκτρα. Οι δύο αυτές διαφορετικές… φουρνιές μουσικών, οι μεν με την εμπειρία και οι δε με τη ζωντάνια τους (όπως η ίδια η μπάντα έχει δηλώσει) δημιουργούν ένα κράμα άθραυστο πάνω, άλλα και κάτω από τη σκηνή. Η χημεία τους περνάει και στο κοινό, με κάθε τους ζωντανή εμφάνιση να είναι ένα πάρτυ.

Το ύφος τους οι ίδιο το χαρακτηρίζουν ως Skarockfolk multiethnic, με επιρροές από καλλιτέχνες όπως ο Λεωνίδας Μπαλάφας (με τον οποίο έχουν ανέβει μαζί και στη σκηνή), ο Κωστής Μαραβέγιας, οι Locomondo, οι Gogol Bordello, οι Ska P, άλλα και πιο “ροκ” συγκροτήματα, όπως είναι οι Τρύπες. Στα live τους ακούμε μουσικές δικές τους, όπως και διασκευές στους παραπάνω καλλιτέχνες. Κάπου ανάμεσα στο πρόγραμμα τους, ακούμε συχνά και μια διασκευή σε διασκευή, στη Ρετσίνα των “δικών μας” Picos Apicos & The Pina Coladas (original track Ska P – Cannabis). Αναφέραμε την επί σκηνής συνεύρεση τους με τον Λ. Μπαλάφα, όμως παράλειψη μας θα ήταν αν δεν αναφέραμε τις εμφανίσεις τους πλάι στους Λάκη Παπαδόπουλο – και μάλιστα τον περασμένο Μάρτιο ως μπάντα του - ,Σπύρο Γραμμένο κ.α. Η καλοκαιρινή περιοδεία της μπάντας βρίσκεται ήδη στο μέσον της διαδρομής, με αξιοσημείωτες στάσεις τον διαγωνισμό STR8 Forward στο Γaia Live εδώ στην πόλη μας άλλα και στην Τεχνόπολις στο Γκάζι, συμμετοχή σε συναυλία αλληλεγγύης στον προαύλιο χώρο της ΕΡΤ3 και το Οικολογικό Φεστιβάλ Κερκίνης. Επόμενοι σταθμοί των Kazoo είναι:
21 Ιούλη στο (περιβόητο πλέον) Φοιτητικό Camping στο Ποσείδι Χαλκιδικής. 24 Ιούλη Συνάντηση Νέων, Άρδας (Έβρος). Επίσης τρεις ημέρες αργότερα, στις 27 του μήνα, στο Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Νέας Φωκαίας, στη Χαλκιδική. Στις 28 Ιούλη η μπάντα θα βρίσκεται στην πλατεία Φιλώτα στη Φλώρινα για την τελευταία μέρα του Φεστιβάλ Λόφου, ενώ ο Αύγουστος θα τους βρει με μια εμφάνιση τη δεύτερη μέρα του, στο Thalatta Camp, στο Καλαμίτσι Χαλκιδικής. Περισσότερες πληροφορίες για την περιοδεία, όπως και γενικότερα για τους Kazoo, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο επίσημο site του συγκροτήματος, www.kazoo.gr/ καθώς και στη σελίδα τους στο Facebook, www.facebook.com/KazooSalonika/.
Ως επίλογο αφήνουμε μια από τις πρώτες συνεντεύξεις της μπάντας, μέσα στο “αρχηγείο” τους, στην Τούμπα Θεσσαλονίκης.
http://www.youtube.com/watch?v=gtTV1RYKboc
Λάμπρος Παπαευθυμίου
http://3pointmagazine.gr/Article.php?CatId=9&ArticleId=2922&fb_comment_id=fbc_420145124767783_2134657_420392991409663#.UfIdGqySgY4
2.6.13
14.5.13
29.4.13
Αντιγράφουμε από το alfavita
Το μάθημα της γλώσσας και οι επικίνδυνες αλλαγές...
Τα
ενδεικτικά θέματα που προτείνει η Διεπιστημονική Επιτροπή των Πρότυπων
Πειραματικών Σχολείων στις Εισαγωγικές Εξετάσεις των Πρότυπων
Πειραματικών Λυκείων , Προχειρότητα και προανάκρουσμα επικίνδυνων
αλλαγών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας
Του Μιχάλη Η Παπαδόπουλου[1]


Εισάγεται
παράλληλα, μια σχετική ή και ουδέτερη αντίληψη για ζητήματα, όπως
ο πόλεμος, η προσωπική διασκέδαση, τα κοινωνικά δίκτυα . Δεν
ζητούνται ή δεν αναφέρονται στοιχειοθετημένες απόψεις αλλά παραθέτονται
υπέρ και κατά για το καθετί πάντα σε μια άχλη αμφισημίας, που τελικά
προκρίνουν τη ρητορικότητα, το συναισθηματισμό και την άκρατη
υποκειμενικότητα. Τα κείμενα που εξετάζονται είναι δίσημα ή και
αμφίσημα, καθώς δικαιολογούν ακόμη και το κοινωνικό φακέλωμα μέσω του
face book ή την εξάρτηση από τα βιντεοπαιχνίδια. Αλλού υπάρχει
αμφισημία ακόμη και για τον πόλεμο («Διαπιστώνουμε μια αυξανόμενη τάση
για βιαιότητες και αυτό είναι κάτι που μας ξαφνιάζει»,) Τι ακριβώς
ξαφνιάζει; Ποια βιαιότητα, των παιδιών της Γάζας ή της εγκληματικής
πολιτικής των Ισραηλινών και της διεθνούς κοινότητας που την ανέχεται;
Αρκετές
φορές τα κείμενα χρησιμοποιούν εξειδικευμένη ορολογία («καλές
πρακτικές») («βιωματικές ασκήσεις» ) άγνωστη στα περισσότερα παιδιά.
Ακόμη και το κείμενο από to safer internet με υποδείξεις για ασφαλή
περιήγηση στα κοινωνικά δίκτυα είναι δυσνόητο και προϋποθέτει
εξειδικευμένες γνώσεις.
Στο 5ο
θέμα παρουσιάζονται κυρίως τα θετικά των ηλεκτρονικών παιχνιδιών
αναπαράγοντας την αντίληψη ότι τα παιχνίδια αυτά δήθεν βοηθούν την
νοητική ανάπτυξη των παιδιών. Αγνοείται επιδεικτικά η κυρίαρχη άποψη
ότι τα περισσότερα προάγουν την αντικοινωνικότητα, την επιθετικότητα,
τον εγκλωβισμό της σκέψης μέσω του εθισμού ,την παθητική διασκέδαση,
ενώ παράλληλα διαφημίζουν τον πόλεμο και τον πολιτισμό της βίας μέσα
από την «ασφαλή» θεώρηση του θανάτου. Επομένως, τι νόημα έχει αυτή η
ολοφάνερα στοχευμένη διαφήμιση των παιχνιδομηχανών.
Ακόμη
και η παραγωγή λόγου και κυρίως οι προτεινόμενες λύσεις ζητούν από
τους εξεταζόμενους να επηρεάσουν κυρίως το θυμικό του ακροατηρίου τους
με στοιχεία προφορικότητας, συναισθηματισμό και ρητορικότητα.
Συγκεκριμένα,
η παραγωγή λόγου στη β’ ενότητα επιμένει στο συναισθηματισμό , («Με
αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Ειρήνης (21 Σεπτεμβρίου), συμμετέχεις σε
σχετική εκδήλωση που οργανώνει το σχολείο σου. Αξιοποιώντας πληροφορίες
από τα παραπάνω κείμενα, να γράψεις μια ομιλία (200‐250 λέξεις) όπου θα
παρουσιάζεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου για τα παιδιά θύματα
των πολέμων, προκειμένου να ευαισθητοποιήσεις τους συμμαθητές σου πάνω
στο θέμα αυτό»)
Στο 5ο
θέμα η παραγωγή λόγου ζητά ουσιαστικά κείμενο-διαφήμιση των
βιντεοπαιχνιδιών, οι εξεταζόμενοι , δηλαδή, να γράψουν γιατί αρέσει
στα παιδιά η ηλεκτρονική διασκέδαση και ο εθισμός της . («Μια τοπική
εφημερίδα κάνει ένα αφιέρωμα στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και ζητάει από
τους μαθητές και τις μαθήτριες να στείλουν μικρά άρθρα, με τα οποία θα
βοηθήσουν τους αναγνώστες να κατανοήσουν γιατί τα παιδιά ενδιαφέρονται
τόσο για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα καλύτερα κείμενα θα δημοσιευτούν
στην εφημερίδα. Γράψε το δικό σου κείμενο, που θα πρέπει να έχει έκταση
περίπου 250 λέξεις. Μην ξεχάσεις να βάλεις τίτλο
στο άρθρο σου.»)
Συμπερασματικά,
πρόκειται για ολοφάνερη αλλοίωση του γλωσσικού μαθήματος, εισαγωγή
καινοφανών αντιεπιστημονικών και διαλυτικών στοιχείων, που
υποβαθμίζουν τη μορφωτική του αξία . Το διαδίκτυο και η ψηφιακή
πραγματικότητα ανάγονται σε βασικό και κυρίαρχο χώρο γλωσσικής
επικοινωνίας . Σ’ αυτό το γλωσσικό πλαίσιο ζητείται από τους μαθητές να
αναπτύξουν ρητορικές ικανότητες , ως επιδέξιοι δικολάβοι ή διαφημιστές
«να κάνουν το μαύρο άσπρο», να επιστρατεύσουν το συναισθηματισμό, την
προφορικότητα ακόμη και σε βάρος των λογικών επιχειρημάτων.
[1] Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος είναι φιλόλογος στο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αναβρύτων και Δρ Παιδαγωγικής
Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/apopsi/%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CF%82#ixzz2RkUWGVS3
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
17.4.13
Subscribe to:
Posts (Atom)